Tips en HBE (hulp bij evenementen)

Bepaal locatie Afhankelijk van uw wensen en aantal gasten, bepaald u de locatie van uw feest. Geeft u thuis een feest, maar is uw huis te klein, dan kunt u ervoor kiezen om een tent in de tuin te plaatsen. Huurt u een zaal, noteert u dan wat er in de zaal mogelijk en aanwezig is. Berekening oppervlakte tent/zaal: zitplaats 1 m² per persoon staanplaats 0,5 m² per persoon dansruimte 1,5 m² per persoon garderobe 3 m² per 50 personen bar / horeca 4 m² bij 1 personeelslid bar / horeca 6 m² bij 2 personeelsleden gang / entree 20% van de gehele tent Berekening oppervlakte podium: 1 spreker / bandlid 4 m² podium 2 x 2 mtr 2 persoons band 6 m² podium 2 x 3 mtr 3 persoons band 9 m² podium 3 x 3 mtr 4 persoons band 11 m² podium 3 x 4 mtr 5 - 6 persoons band 15 m² podium 3 x 5 mtr 7 - 8 persoons band 20 m² podium 4 x 5 mtr Vergunningen Voor privefeesten hoeft u geen vergunning aan te vragen, mits uw feest in of op openbaar gebied/terrein plaatsvindt. Check dus altijd bij de Gemeente of u een vergunning nodig heeft of dat u alleen een melding hoeft te maken, dit kan per Gemeente verschillen. Een en ander zal afhankelijk zijn van het soort feest/evenement dat u wilt gaan geven. Stroom Een niet onbelangrijk onderdeel is stroomvoorziening. Check of er voldoende stroompunten/vrije groepen zijn. Sommige apparatuur vergt gewoonweg wat meer stroom, zoals bijv. een friteuse of magnetron. Hapjes/buffet Maak een lijstje voor wat beteft hapjes en/of buffet. Regelt u het zelf of besteed u het uit. Zijn er voldoende tafels voor de hapjes of het buffet, heeft u linnengoed, servies, bestek of warmhoudapparatuur nodig. Wat regelt de cateraar en wat kunnen wij voor u betekenen. Dranken Hoeveel gasten worden er verwacht, maak een spitsing tussen mannen / vrouwen / kinderen. Aan de hand hiervan kunt u de inkopen bepalen of dit uitbesteden. Heeft u voldoende koelruimte of gaat u met ijsblokjes aan de slag. Mocht u nog vragen hebben of advies willen, dan kunt u altijd contact met ons opnemen!
De verhuurspecialisten van Zoetermeer e.o.
Reserveren: Wilt u reserveren, vul dan hier ons reserveringsformulier in! Heeft u vragen of advies nodig? Bel ons of stuur een mail!
Social Media: > Facebook > Twitter > Instagram
Het weten waard: Veel gestelde vragen Tips & HBE (hulp bij evenementen) Agenda Evenementen Vacatures
© DNN Zoetermeer 2023 / Technische realisatie @Webmiss.nl

Tips en HBE

(hulp bij

evenementen)

Bepaal locatie Afhankelijk van uw wensen en aantal gasten, bepaald u de locatie van uw feest. Geeft u thuis een feest, maar is uw huis te klein, dan kunt u ervoor kiezen om een tent in de tuin te plaatsen. Huurt u een zaal, noteert u dan wat er in de zaal mogelijk en aanwezig is. Berekening oppervlakte tent/zaal: zitplaats 1 m² per persoon staanplaats 0,5 m² per persoon dansruimte 1,5 m² per persoon garderobe 3 m² per 50 personen bar / horeca 4 m² bij 1 personeelslid bar / horeca 6 m² bij 2 personeelsleden gang / entree 20% van de gehele tent Berekening oppervlakte podium: 1 spreker / bandlid 4 m² podium 2 x 2 mtr 2 persoons band 6 m² podium 2 x 3 mtr 3 persoons band 9 m² podium 3 x 3 mtr 4 persoons band 11 m² podium 3 x 4 mtr 5 - 6 persoons band 15 m² podium 3 x 5 mtr 7 - 8 persoons band 20 m² podium 4 x 5 mtr Vergunningen Voor privefeesten hoeft u geen vergunning aan te vragen, mits uw feest in of op openbaar gebied/terrein plaatsvindt. Check dus altijd bij de Gemeente of u een vergunning nodig heeft of dat u alleen een melding hoeft te maken, dit kan per Gemeente verschillen. Een en ander zal afhankelijk zijn van het soort feest/evenement dat u wilt gaan geven. Stroom Een niet onbelangrijk onderdeel is stroomvoorziening. Check of er voldoende stroompunten/vrije groepen zijn. Sommige apparatuur vergt gewoonweg wat meer stroom, zoals bijv. een friteuse of magnetron. Hapjes/buffet Maak een lijstje voor wat beteft hapjes en/of buffet. Regelt u het zelf of besteed u het uit. Zijn er voldoende tafels voor de hapjes of het buffet, heeft u linnengoed, servies, bestek of warmhoudapparatuur nodig. Wat regelt de cateraar en wat kunnen wij voor u betekenen. Dranken Hoeveel gasten worden er verwacht, maak een spitsing tussen mannen / vrouwen / kinderen. Aan de hand hiervan kunt u de inkopen bepalen of dit uitbesteden. Heeft u voldoende koelruimte of gaat u met ijsblokjes aan de slag. Mocht u nog vragen hebben of advies willen, dan kunt u altijd contact met ons opnemen!

De verhuurspecialisten

van Zoetermeer e.o.

© DNN Zoetermeer 2023 / Technische realisatie @Webmiss.nl
Social Media: > Facebook > Twitter > Instagram
Het weten waard: Veel gestelde vragen Tips & HBE (hulp bij evenementen) Agenda Evenementen Vacatures
Reserveren: Wilt u reserveren, vul dan hier ons reserveringsformulier in! Heeft u vragen of advies nodig? Bel ons of stuur een mail!